Zahlavi

Ekonomický odbor (EO)

Podrobný přehled činností

  1. Zajišťuje tajemnické, asistentské a administrativní práce pro příslušné pomocné orgány Akademické rady AV ČR a příslušné členy Akademické rady AV ČR.
  2. Zpracovává odborná stanoviska a analýzy, koncepční materiály, metodické pokyny, rozpočtové a finanční podklady a zprávy pro Akademickou radu AV ČR a její pomocné orgány, Vědeckou radu AV ČR a ostatní útvary Kanceláře v oblasti financování a rozpočtu, účetnictví a hospodaření pracovišť AV ČR s přidělenými veřejnými finančními prostředky AV ČR.
  3. Sleduje vývoj legislativy a metodik v oblasti financování a rozpočtu, účetnictví a hospodaření pracovišť AV ČR s přidělenými veřejnými finančními prostředky, shromažďuje z této oblasti informace a monitoruje a vyhledává aktuální problémy pracovišť AV ČR v této oblasti.
  4. Zajišťuje součinnost s orgány státní správy s kompetencemi v oblasti působnosti útvaru a jejich odbornými a poradními orgány.
  5. Koordinuje a metodicky řídí činnost Kanceláře v oblasti rozpočtové, ekonomické a hospodaření s majetkem.
  6. Zajišťuje obecnou konzultační činnost pro příjemce veřejné podpory AV ČR.
  7. Poskytuje konzultační, informační a metodickou činnost dozorčím radám pracovišť AV ČR v ekonomických oblastech; tuto činnost koordinuje se Správním odborem.
  8. Zajišťuje a koordinuje materiálně-technické zabezpečení dodávek a služeb pro provoz Kanceláře po rozpočtové, finanční a účetní stránce.
  9. Zpracovává podklady k rozdělení finančních prostředků mezi jednotlivá pracoviště AV ČR pro jednání Akademického sněmu AV ČR.
  10. Zajišťuje agendu související s Integrovaným informačním systémem Státní pokladny Ministerstva financí ČR (“Státní pokladna”).
  11. Koordinuje a metodicky řídí činnosti Kanceláře v oblastech dotačně-správního řízení a podílí se na vytváření pravidel a nástrojů pro jednotlivé dotační programy z pohledu finančního a procesního.
  12. Zajišťuje odbornou podporu a poskytuje konzultační a informační činnosti pro pracoviště AV ČR v oblasti hospodaření pracovišť s přidělenými veřejnými finančními prostředky a účetnictví.
  13. Připravuje a zajišťuje projednání návrhů interních předpisů AV ČR a Kanceláře na úseku činnosti útvaru.
  14. Zajišťuje redakci a aktualizaci obsahu webových stránek Ekonomického portálu AV ČR a interních informačních zdrojů AV ČR a Kanceláře a podílí se na vývoji elektronických informačních systémů ve vztahu ke svěřeným agendám.
  15. Zajišťuje podporu Učené společnosti České republiky, Rady vědeckých společností ČR a vědeckých společností v ní sdružených.